RAMOWY ROZKŁAD DNIA – trzylatki
630-800 Ranek
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, samodzielne lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dzieckiem lub zespołem o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym.
800-830 Przygotowujemy się do śniadania
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka.
830-900 Śniadanie
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
900-930 Zajęcia dydaktyczne
Zintegrowana działalność edukacyjna; zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową.
930-1000 Zabawy swobodne
Zabawy w wybranych kącikach tematycznych według pomysłów i zainteresowań dzieci , zgodne z podstawą programową.
1000-1100 Wyjście na plac zabaw
Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy na powietrzu, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze.
1100-1130 Przygotowanie do obiadu
Kształtowanie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
1130–1200 Obiad
Estetyczne i kulturalne spożywanie posiłków, zachęcanie do poznawania nowych smaków.
1200-1300 Odpoczynek
Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z płyt CD oraz muzyki relaksacyjnej.
1300–1330 Przygotowanie do obiadu
Kształtowanie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
1330–1400 Obiad
Estetyczne i kulturalne spożywanie posiłków.
1400-1430 Zajęcia indywidualne
Zintegrowana działalność edukacyjna; zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową.
1430 – 1530Zajęcia dodatkowe
1530-1630 Jeszcze chwila wspólnej zabawy i przyjdą po nas rodzice!
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej.
Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – czterolatki
630-800 Ranek
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, samodzielne lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dzieckiem lub zespołem o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym.
800-830 Przygotowujemy się do śniadania
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka.
830-900 Śniadanie
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
900-930 Zajęcia dydaktyczne
Zintegrowana działalność edukacyjna; zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową.
930-1000 Zabawy swobodne
Zabawy w wybranych kącikach tematycznych według pomysłów i zainteresowań dzieci , zgodne z podstawą programową.
1000-1100 Wyjście na plac zabaw
Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy na powietrzu, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze.
1100-1130 Przygotowanie do obiadu
Kształtowanie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
1130–1200 Obiad
Estetyczne i kulturalne spożywanie posiłków, zachęcanie do poznawania nowych smaków.
1200-1230 Odpoczynek
Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z płyt CD oraz muzyki relaksacyjnej.
1230-1300 Zajęcia indywidualne
Zintegrowana działalność edukacyjna; zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową.
1300–1330 Przygotowanie do obiadu
Kształtowanie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
1330–1400 Obiad
Estetyczne i kulturalne spożywanie posiłków.
1400-1430 Czytanie bajek
Słuchanie różnorodnej literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela.
1430 – 1530 Zajęcia dodatkowe
1530-1630 Jeszcze chwila wspólnej zabawy i przyjdą po nas rodzice!
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej.
Rozchodzenie się dzieci.