1039 LEŚNA SOBOTA PO PUSZCZY BUKOWEJ – 3.12.2022r.

3 grudnia wędrówkę rozpoczęliśmy przy jeziorze Szmaragdowym. Mimo padającego deszczu ze śniegiem ruszyliśmy niebieskim szlakiem w stronę polany Psie Pole. Podziwialiśmy zimową Puszczę Bukową. Na trasie było trochę niespodzianek w postaci trudnych (śliskich) podejść i zwalonych drzew, które utrudniały przejścia.. Po krótkim odpoczynku na trasie ruszyliśmy w dalszą wędrówkę, którą zakończyliśmy pod wiaduktem autostradowym na ul. Smoczej. Trasa liczyła 7 km.

1040 LEŚNA SOBOTA PO PUSZCZY WKRZAŃSKIEJ – 17.12.2022r.

Poranek 17 grudnia, zrobił nam wielką niespodziankę – za oknem siarczysty mróz i słońce, które zapowiadały piękną – 7 kilometrową „Leśną Sobotę”. Tym razem spacer rozpoczęliśmy od Osowa skąd ruszyliśmy czerwonym szlakiem w stronę Szczecińskiej Gubałówki. Podziwialiśmy zimowy las a w nim pięknie oszronione drzewa w lesie. Po przejściu Osówki weszliśmy na zielony szlak, którym dotarliśmy do najwyższego wzniesienia Wzgórz Warszewskich – Wieleckiej Góry (131 m.n.p.m.). Do celu – czyli kościoła w Przęsocinie  dotarliśmy biegając m.in. po zaoranych i zamarzniętych polach. Kościół w Przęsocinie został postawiony z kamieni narzutowych i cegły w XV w.  i później został przebudowany w 1740 r.